Aangekomen in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Edzard Wesselink - WaarBenJij.nu Aangekomen in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Edzard Wesselink - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Ghana

Door: Edzard

Blijf op de hoogte en volg Edzard

12 Oktober 2006 | Ghana, Accra

Hey iedereen,

Ik heb vlak voordat ik ging mijn haar gemilimeterd, vanwege het weer in Ghana. Vandaar de foto. Dat ben ik met mijn konijn.

Ik ben nu vier dagen in Ghana, en ik begin al te wennen. Alles hier is zo anders dan wat ik gewend ben, alles is nieuw, dus ik vermaak me al als ik zomaar door de stad loop.
Ik zit nu nog in Accra, de hoofdstad van Ghana, in een introductieweek. We kregen info over cultuurverschillen(als ze zeggen dat je bent aangekomen, dan is dat een compliment)Ghanees eten(heel erg pittig met veel olie) en een korte taalles.

Ook hebben we tijd gekregen om gewoon door de stad te lopen. Zoveel dingen zijn heel anders. Ghana is een heel christelijk land, en overal staan bijbelteksten. Op de achterkant van taxi's staat bijv: Fear not, of : God is good. Soms pakt dat heel mooi uit, bijvoorbeel de schoonheidswinkel: With god's will anything is possible. Of: Neighbours bar, where enemies become friends.

Accra is een zanderige stad. De meeste wegen zijn verhard, maar er loopt open riolering(stinkt verbazingwekkend genoeg bijna nooit) en het is heel zanderig. Meeste natuur bestaat uit palmbomen. Het internet is hier te langzaam om een foto te uploaden, maar dit is een foto van de markt van accra van internet http://www.umce.ca/sma/world/accra.jpg

Sommige dingen zijn verwarrend. Je denkt dat je in een vrij arm land bent, maar er is overal internet en heel veel mensen hebben ze. Ik raakte aan de praat met iemand op straat, en hij liep regelmatig dagen naar een ander dorp. Hij was te arm om een bus te nemen. Maar zelfs hij had een telefoon. En elke 2 minuten is er een standje waar je oplaadkaarten kan kopen.

Er is nu een lage waterstand in Ghana's stuwmeer, het voltameer. Daar halen ze de helft van hun stroom uit, dus er is ook stroomtekort. Daarom krijgen verschillende gebieden om en om stroom. Waar ik zit, midden in de hoofdstad, is er tussen 6 pm en 6 am stroom.

Dingen zijn soms ook bizar goedkoop. Ik wilde een broek kopen, die wordt op jouw maten gemaakt. Ik kon hem de volgende dag 's ochtends ophalen. Dit kostte samen 4 euro.....

Morgenochtend wordt ik naar mijn gastgezin gebracht, dan kan ik zien hoe het leven is in een klein dorp. Ik weet al dat er geen wc en geen douche is, en dat ik moet koken op houtvuur. Dus dat wordt een flinke omschakeling van mijn relatieve luxe tot nu toe(er is wel een douche, maar je kan de kop niet boven de kraan houden vanwege gebrek aan waterdruk. Ik douche hurkend)

Gelukkig is er 10 minuten van mij vandaan internet, dus ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes uit Ghana,

Edzard

  • 13 Oktober 2006 - 08:46

    Dewi:

    kusje!

  • 13 Oktober 2006 - 10:06

    Bo:

    Klinkt supertof allemaal!
    veel plezier nog!

  • 13 Oktober 2006 - 10:39

    Vincent:

    Zie dat je al geheel bent ingeburgerd... wacht met spanning op eventuele foto's...

  • 13 Oktober 2006 - 10:58

    Brigitte:

    veel plezier bij je gastgezin en succes met het koken op houtvuur.

    stevige brasa van mij

  • 13 Oktober 2006 - 12:10

    KJ:

    Je konijn ziet er leuk uit!

  • 13 Oktober 2006 - 18:24

    Dawa:

    KJ wil je konijn wel bij z'n eigen collectie inlijven geloof ik. ;)

    Klinkt spannend allemaal, Edz! Ben benieuwd hoe het is als je Accra uit bent.

  • 13 Oktober 2006 - 18:56

    KJ:

    Nee hoor, ik ga em overhalen er nog drie te nemen.

  • 14 Oktober 2006 - 10:38

    Myrthe Elise:

    Hey Ed,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Echt gaaf van je te horen. En die foto van de markt, zo anders dan wij gewend zijn!
    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen!
    X

  • 15 Oktober 2006 - 07:00

    Loes:

    He Edzard! Echt leuk om over je belevenissen te lezen, veel succes daar en maak er een mooie tijd van!

  • 15 Oktober 2006 - 15:32

    Loek:

    He Eddieeee, ben je nu ook al een Engelse hooligan! :P
    Ik mis de Battles al :(

  • 15 Oktober 2006 - 17:01

    Lise:

    Hey Edz, leuk die details over bijvoorbeeld de bijbelteksten die je beschrijft! Ben benieuwd naar dat dorp. liefs

  • 16 Oktober 2006 - 12:46

    Bart En Melanie:

    Heeeee Edzard!

    We hebben je site via Dewi kunnen vinden! Super leuk wat je allemaal al meegemaakt hebt! We hebben je geen succes en plezier kunnen wensen dus bij deze alsnog! We blijven je verhalen zeker volgen! Tot over een paar maandjes!

  • 16 Oktober 2006 - 18:36

    Joran:

    Stel je voor zeg. Je kan je weblog zowaar gaan bijhouden.

    Klinkt allemaal behoorlijk niet-als-hier, maar overleefbaar. En hey, wat je verder ook overhoudt aan deze reis, je hebt iig een op maat gemaakte broek. De rest is bonus, right?

  • 16 Oktober 2006 - 20:56

    Rachel:

    Hai Mooi dat je je zo vermaakt! heel bijzonder om te lezen. Veel succes in t primitieve dorpje, volgens mij is lesgeven wel jou ding. liefs

  • 17 Oktober 2006 - 10:12

    Berber:

    Hee Ed,

    Avonturen! Spannend en gaaf! x

  • 20 Oktober 2006 - 15:28

    Tim:

    Hm. Het is inderdaad wel de moeite om een op maat gemaakte broek te laten maken... Hoe ver is het lopen naar ghana?

    Of als ik nu mezelf opmeet en jij dan houten stelten maakt ofwel door je benen gaat, afhankelijk van wat nodig is. Dan laat je een broek maken en dan koop ik die dan weer van je. Voor laten we zeggen 8 euro. Voor de moeite.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

voorlopig laatste nieuws

29 November 2006

long time no speak

03 November 2006

de leuke dingen

24 Oktober 2006

gastgezin

12 Oktober 2006

Aangekomen in Ghana
Edzard

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 8607

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2006 - 29 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: